UFO: to finish or to frog? 7/12

De uitdaging is gekend: elke maand een onafgewerkt project af werken door het te breien of uit te trekken. Deze wol komt u misschien bekend ...

De uitdaging is gekend: elke maand een onafgewerkt project af werken door het te breien of uit te trekken. Deze wol komt u misschien bekend voor want ik trok eerder een ander project in deze wol uit. Nu gaat het om Myrna, een cardigan van Untangling knots. Ik had moeite met het patroon, je begint met de rug en neemt steken op aan de schouders om het voorpand te breien, nu eens links dan weer rechts en na de armsgaten gaat alles op één naald. Nogal wat gedoe, vond ik, dat opnemen van steken omdat een naad nu ook niet zo erg is en soms ook noodzakelijk voor de structuur van het kledingstuk. De armsgaten worden groter met de maten, wat ergens wel logisch is, maar niet dat de armsgaten uiteindelijk onder je borsten uitkomen. Zet er nog wat problemen met de steekverhouding (rijen) bij en je weet eigenlijk dat dit niet goed komt. Ik heb het een tijdje genegeerd, maar eergisteren kon ik niet anders dan het onder ogen zien. Ik had nog een aantal rijen gebreid, telkens enthousiast over hoe de stof voelt, heel zomerachtig door de combinatie van katoen en zijde,  wat luchtig. Op het einde van de avond zei ik: dit wordt niks. Ik sliep er nog een nachtje over, maar ook 's morgens bleken die armsgaten een doorn in het oog. Ik kreeg nog de raad om toch eens te proberen om de steken voor de mouwen op te nemen, misschien zou het verkleinen, of misschien kon ik het wat dicht naaien. Feit is dat ik geen zin heb om nog langer dit patroon te breien. Het wordt dus afgetrokken....

You Might Also Like

0 reacties