Ysolda op maandag

Maandagen zijn lastig, geen idee waarom en hoe het zo ver gekomen is. Als kind vond ik maandagen niet erg, dat was het begin van een nieuwe ...

Maandagen zijn lastig, geen idee waarom en hoe het zo ver gekomen is. Als kind vond ik maandagen niet erg, dat was het begin van een nieuwe week en je wist niet wat er zou gebeuren. Nu is dat nog zo maar nu zie ik er tegen op.

Tot twee weken geleden Ysolda haar Knitworthy aankondigde. Een reeks patronen, vergelijkbaar met haar Little Whimsical knits. Accessoires dus, en elke tweede maandag wordt er een patroon gelanceerd tot 8 december, ideaal voor wie cadeautjes wil breien met kerst. Op dat vlak heb ik weinig ambities maar een paar leuke accessoires zijn altijd wel welkom. Ik kocht meteen heel de bundel en kijk nu stiekem uit naar maandag.

De eerste in de reeks is Bronntanas, Iers voor geschenk en vermoedelijk zullen ook de andere patronen geschenk betekenen.


Ik koos wol uit mijn voorraad, zachte merino, meegebracht door mijn lief van Australië en een heerlijk mooie kleur. Een beetje petrol, op de foto's ziet het er meer blauw uit dan in werkelijkheid. Ik zette de steken voor de grootste maat op en probeerde na het breien van de band eens hoe hij zat. Het zat wat te los en kijk, op vrijdag haalde ik alles uit en ging voor een maat kleiner. Doe er een treinrit en de wachtzaal bij de dokter bij en een avond breien met een film en ik ben al een heel eind opgeschoten. Het patroon is gemakkelijk te onthouden en je blijft er aan breien. Ideaal!


You Might Also Like

0 reacties