Ysolda's shawl club 1/6

Midden februari kwam het eerste patroon en de eerste wol van Ysolda's shawl club. Soay bronze gesponnen door Blacker Yarns exclusief voo...

Midden februari kwam het eerste patroon en de eerste wol van Ysolda's shawl club. Soay bronze gesponnen door Blacker Yarns exclusief voor de club. Die periode bleek dit het populairste garen op ravelry. De schapen leven op het eiland Soay en noemen ook zo. Het patroon is een jaar voorbehouden en nadien beschikbaar. De inspiratie komt van een Schotse berg en het patroon kreeg ook die naam.
Relatief mindless door een grote brok gewoon rechts breien. Maar wel leuke accenten.

Ik had wat twijfels maar ik nam mijn sjaal mee naar EYF. De sjaal bestond uit zes schema's en ik had er al drie achter de rug. Het ritme zat al in mijn vingers en er was een soort van paniek in de ravelrygroep dat er onvoldoende was om de sjaal af te werken. Op de ca-baa-ret zaten Varje en ik te breien aan onze sjaal. 

Tot groot plezier van Rebecca, die voor Ysolda werkt en de wol herkende. Ik had voor de zekerheid al wat extra gaan ophalen maar dit was uiteindelijk niet nodig. Op zondag deed ik de picot bind off, pittig en even concentreren maar wel de moeite.
Ik sopte mijn sjaal en liet die drogen nadat ik er eens goed aan getrokken had. Een redelijk zachtaardige blocking, maar de steken komen wel mooi uit. 
Naar mijn goesting mocht hij gerust wat groter, vb met extra boogjespatroon, maar eigenlijk draag ik die vooral als sjaal. Wat agressiever blocken zou ook kunnen helpen, maar momenteel wil ik hem vooral dragen. Hij is ideaal voor het weer dat we nu hebben, warm en door het patroon lijkt hij ook wel wat luchtiger dan een echte wintersjaal. De kleur zou ik misschien zelf nooit gekozen hebben, maar de natuurlijke kleur maakt hem echt wel geschikt voor diverse outfits.
En nu is het uitkijken naar de tweede helft van april!

You Might Also Like

2 reacties