GF15 - bij Sint Jakobs

Bij Sint-Jakobs is het hart van de Gentse feesten, volgens de overlevering. Ik was er nog niet geraakt deze editie.  Maar ik joeg me gistere...

Bij Sint-Jakobs is het hart van de Gentse feesten, volgens de overlevering. Ik was er nog niet geraakt deze editie. 


Maar ik joeg me gisteren naar buiten. Het moest. Ik was streng voor me zelf. Jaren heb ik me voorgenomen dat ik Bram Vermeulen op de feesten zou gaan zien. Ik stelde het uit om een hoop redenen, geen geld, vakantiejob,...Maar toen het eindelijk een goed idee leek ging hij naar Italië die zomer....

Ik heb een dubbel gevoel bij het idee van een hommage. Maar ik hoorde er vorige zomer met veel liefde over vertellen, zodat ik het wel een kans wou geven. Sioen bleek hem wel die avond te vervangen, maar in Gent is dat misschien geen slechte zaak. De bakvis in mij luisterde naar de liedjes die ze woord voor woord kan mee zingen en besloot dat het goed was. 

Het was ook de ideale manier om het slotoptreden van die avond mee te maken. Maar natuurlijk eerst een passage via het blauw-wit caravanneke met de blote vrouwen. 

Dez Mona... Ik zie ze binnenkort ook in Oostende, maar een keertje meer kan zeker....


You Might Also Like

0 reacties