Parijs

Exact een jaar en een maand geleden was ik in Parijs voor een conferentie. Ik was wild enthousiast. Ook al was ik er in mijn eentje. Parijs!...

Exact een jaar en een maand geleden was ik in Parijs voor een conferentie. Ik was wild enthousiast. Ook al was ik er in mijn eentje. Parijs! Ik wandelde van mijn hotel tot de Ijfeltoren en maakte een reeks selfies. Ik miste hem enorm. Het was zeker één van de mogelijke bestemmingen voor dit korte tripje.

Bij het zien van de eerste foto's op IG ging ik op zoek. Het eerste bericht op Facebook was dat van hem, terwijl ik er anders enkel foto's van concerten zie. Ik werd stil van het lezen van het nieuws en tegelijkertijd kwam de banner die ik gisteren in een metrostation zag boven. Een foto uit 1939 met kinderen die met een zak klaar staan op een perron van een station en de boodschap: hoe zou jij je voelen als je je kinderen moet wegsturen om ze veilig te weten...

Vannacht werd ik wakker van Frans op de gang. Hun stemmen klonken gedempt, zij zullen het al geweten hebben....

You Might Also Like

0 reacties